ФОРМУВАННЯ УПРАВЛІНСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ НА ОСНОВІ СУБ’ЄКТ-СУБ’ЄКТНОЇ ВЗАЄМОДІЇ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.19.2.20Ключові слова:
управлінська компетентність, менеджер, суб’єкт-суб’єктна взаємодія, ринок освітніх послугАнотація
Проаналізовано проблему якості професійної підготовки менеджера інноваційного типу, здатного не тільки сумлінно виконувати функціональні обов’язки на виробництві, а й бути гнучким до змін суспільства, швидко орієнтуватися в ситуації, вміти прогнозувати майбутнє, вибирати ефективні шляхи реалізації потенційних можливостей. Актуальність дослідження зумовлена затребуваністю педагогічного знання про компетентністний підхід навчання здобувачів вищої освіти як суб’єкт-суб’єктну взаємодію в мінливій та надзвичайно важливій системі освітніх послуг. Акцентовано на врівноваженні позицій викладача та здобувача, що виражається у спільному обговоренні актуальних навчальних, професійних для спеціальності 073 –- Менеджмент проблем, застосуванні педагогом демократичного стилю управління освітнім процесом.
Посилання
Aksionova O.V. Metodyka vykladannіa ekonomichnyh dyscyplin: navch. posibnyk [Methods of teaching economic disciplines: manual], Kyiv, KNEU Publ., 2006. 708 p.
Anosov I. P. Pedagogichna antropologiya: navch. posibnyk [pedagogical anthropology: manual]. Kyiv, Tvim Inter Publ., 2005. 264 p.
Vander-Vende M.K. Bolonskaya deklaratsiya: rasshirenie dostupnosti i povyshenie konkurentosposobnosti vysshego obrazovaniya v Evrope [Bologna declaration; widening accessibility and increasing competitiveness of higher education in Europe]. Vysshee obrazovanie v Evrope – Higher Education in Europe. 2000. Vol. XXV. № 3 (In Russ.). Available at: : http://www.aha.ru/moscow64/educationalbook
Goncharenko S.U. Ukrayinskyj pedagogichnyj slovnyk [Ukrainian Pedagogical Dictionary], Kyiv, Lybid Publ., 1997. 376 p.
Grusheva A. A. Formuvannya upravlinskoyi kompetentnosti bakalavriv ekonomichnyh specialnostej u procesi profesijnoyi pidgotovky. Dys. … kand. ped. nauk [Forming managerial competence of Bachelors of economic specialities in the process of professional training. Cand. ped. sci. dys]. Kyiv, 2012. 247 p.
Dryden G`. The Learning Revolution (Ukr. tr.: M. Olijnyk), Lviv, Litopys Publ., 2005. 542 p.
Zajceva I.V. Profesijna kompetentnist yak dominanta gotovnosti majbutnogo menedzhera do fahovoyi diyalnosti [Professional competence as the dominant of thew future manager’s readiness to professional activity]. Aktualni problemy menedzhmentu ta finansiv u suchasnyh globalizacijnyh procesah: zb. mat. Mizhnar. nauk.-prakt. konf. [Proc. Int. conf. “Topical problems of management and finance in modern globalization processes], Irpin, 2019, pp. 36–39.
Ivanchenko Ye.A. Formuvannya profesijnoyi mobilnosti majbutnih ekonomistiv u procesi navchannya u vyshhyh navchalnyh zakladah. Dys. … kand. ped. nauk [Forming professional mobility of future economists in the process of studying in higher educational establishments. Cand. ped. sci. dys]. Odesa, 2005. 266 p.
Kompetentnisnyj pidhid u suchasnij osviti: svitovyj dosvid ta ukrayinski perspektyvy [Competency approach in modern education: world experience and Ukrainian prospects] (ed. O.V. Ovcharuk), Kyiv, 2004. 112 p.
Kryzhko V.V. Teoriya i praktyka menedzhmentu v osviti: navch. posibnyk [Theory and practice of management in education: manual], Zaporizhzhya, Prosvita Publ., 2003. 272 p.
Ovcharuk O. Rozvytok kompetentnisnogo pidhodu: strategichni oriyentyry mizhnarodnoyi spilnoty [Development of competency approach: strategic guides of the international community]. Kompetentnisnyj pidhid u suchasnij osviti: svitovyj dosvid ta ukrayinski perspektyvy: monografiya [Competency approach in modern education: world experience and Ukrainian prospects: monograph). Kyiv, 2004, pp. 6–15.
Pro vyshhu osvitu: Zakon Ukrayiny vid 01.07.2014 r. # 1556-VII [Law on Higher Education]. Uryadovyj kuryer, 2014, pp. 1–15.
Semychenko V.A. Priorytety profesijnoyi pidgotovky: diyalnisnyj chy osobystisnyj pidhid? [Priorities of professional training: action or personal approach?]. Neperervna profesijna osvita: problemy, poshuky, perspektyvy: monografiya; za red. I. A. Zyazyuna [Continuous professional training; problems, prospecting, prospects: monograph]. (ed. I.A. Ziaziun), Kyiv, 2000, pp.. 176–203.
Sergeyeva L.M. Formuvannya upravlinskyh navychok v uchniv vyshhyh profesijnyh uchylyshh nevyrobnychoyi sfery: avtoref. dys. … kand. ped. nauk [Forming managerial skills of students of non-industry sector higher vocational schools. Cand. ped. sci. dys]. Kyiv, 2000. 21 p.
Slyusarenko N. Subyekt-subyektnyj pidhid do organizaciyi pedagogichnogo procesu [Subject-subject approach to organization of educational process]. Available at: file:///C:/Users/User/Downloads/91936-195407-1-PB.pdf.
Khmil F. I. Osnovy menedzhmentu: pidruchnyk [Fundamentals of management: textbook], Kyiv, Akademvydav Publ., 2005. 608 p.