ЗМІСТ І СТРУКТУРА ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2415-3605.18.1.12

Ключові слова:

компетенція, компетентність, професійна компетентність, медичний працівник, когнітивний компонент, мотиваційний компонент, особистісний компонент

Анотація

Досліджено актуальні питання професійної компетентності майбутніх лікарів під час навчальної діяльності. Зважаючи на зміни в політичній, економічній, соціальній та культурній сферах нашої країни, ринок праці вимагає підготовки майбутніх фахівців, які би мали високий рівень знань, умінь та навичок роботи у конкретній галузі, могли приймати рішення у стандартних та нестандартних ситуаціях, нести відповідальність за них у своїй професійній діяльності. Відзначено, що у вищих навчальних закладах (ВНЗ) потрібно використовувати сучасні методи навчання, комп’ютерні технології, які би дали змогу розвивати активність, комунікативність, пізнавальну діяльність студента. В зв’язку з цим важливим питанням розвитку та становлення освіти є використання компетентнісного підходу. На основі огляду праць вітчизняних та зарубіжних науковців розглянуто різні підходи щодо визначення понять «компетенція», «компетентність», «професійна компетентність». Визначено теоретичні та практичні аспекти проблеми. Провівши огляд наукових робіт і проаналізувавши етичний кодекс лікаря, визначено зміст і структуру професійної компетентності майбутніх лікарів, серед яких виокремлено три основні компоненти: когнітивний (містить у собі сукупність знань про сутність та особливості роботи медичного працівника); мотиваційний (розглядається як складна система, що включає в себе потреби, ідеали, цілі, якими керується людська діяльність); особистісний (визначається сформованістю сукупності особистісних характеристик медичного працівника, від яких залежить ефективність його діяльності за фахом).

Посилання

Балл Г. О. Про психологічні засади формування готовності до професійної праці / Г. О. Балл // Психолого-педагогічні проблеми професійної освіти; під ред. I. A. Зязюна. – K., 1994. – C. 48–56.

Етичний кодекс лікаря України // Український медичний часопис. – 2009. – № XI–XII. – С. 8–11.

Зязюн І. А. Філософія педагогічної якості в системі неперервної освіти / І. А. Зязюн. // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. – 2005. – № 25. – С. 13–18.

Кульбашна Я. А. Концептуальні основи формування професійної компетентності майбутніх фахівців у галузі стоматології / Я. А. Кульбашна // Освітологічний дискурс. – 2014. – № 2. – С. 86–96.

Марущак О. М. Поняття компетентності у педагогічній діяльності / О. М. Марущак // Креативна педагогіка: наук.-метод. журнал / Академія міжнародного співробітництва з креативної педагогіки «Полісся». – Житомир, 2016. – Вип. 11. – С. 97–108.

Мруга М. Р. Структурно-функціональна модель професійної компетентності майбутнього лікаря як основа діагностування його фахових якостей: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / М. Р. Мруга. – К., 2007. – 24 с.

Філоненко М. М. Проектування навчальних занять у системi вищої медичної освіти на основi компетентнiсного пiдходу / М. М. Філоненко // Медична освiта: наук.-практ. журнал. – 2016. – № 1 (69). – С. 47–49.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-07-24