ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАГІСТРАНТІВ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНО- КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2415-3605.23.1.3Ключові слова:
інформатизація, самостійність, дистанційне навчання, пізнавальна діяльністьАнотація
Встановлено, що сучасні засоби передавання інформації практично не мають обмежень за обсягом, швидкістю й видом транслювання інформації, а засоби навігації «мережевий простір» забезпечують можливість звернення магістрантів до будь-якого віддаленого джерела інформації з метою розв’язання поставленого проблемного завдання. Саме інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) сприяють формуванню важливих складових професійної підготовки та досягнення стратегічних цілей підвищення ефективності всіх видів освітньої діяльності. Доведено, що основне призначення засобів ІКТ полягає в тому, щоб сприяти ефективному проведенню занять іі раціональному використанню освітнього процесу й формуванню у магістрантів пізнавальних здібностей, посиленню мотивації до навчання, формуванню вміння приймати оптимальні рішення під час розв’язання проблемних завдань. У процесі опанування навчальним матеріалом формування мотиваційної сфери магістрантів здійснюється через їх уваги не тільки на значимість освітнього компонента, а й через їх професійну діяльність за спеціальністю. Але для підвищення ефективності освітнього процесу сучасні ІКТ необхідно використовувати як цілісний самостійний продукт. Розкрито особливості вивчення магістрантами можливостей сучасних ІКТ, які зумовлені передусім тим, що інформаційне середовище, стрімко вдосконалюється й дає змогу формувати інформаційний потік відповідно до їх інтересів у сфері інформатизації. З’ясовано, що сучасні магістранти проявляють значний інтерес до навчання засобами ІКТ, тож відмова від директивного навчання передбачає надання їм більшої самостійності і можливостей вільного вибору освітніх компонентів.
Посилання
Автомонов П. П. Дидактика вищої школи: підручник. Київ: ВПЦ «Київський університет». 2008. 368 с.
Бендера І. М. Організація самостійної роботи студентів агроінженерних спеціальностей: монографія. Київ, 2007. 364 с.
Інноваційні педагогічні технології навчання професії: монографія / Нікуліна А. С., Максименко Ю. Б., Матвєєв Г. П., Засланська С. А. та ін.; за ред. Нікуліної А. С. Донецьк: Донецький інститут післядипломної освіти інженерно-педагогічних працівників, 2005. 385 с.
Мойсеюк Н. Є. Педагогіка: навчальний посібник. Київ, 2007. 656 с.
Пєхота О. М. Підготовка майбутнього вчителя до впровадження педагогічних технологій. Київ: А.С.К., 2003. 240 с.
Ребенок В. М. Система підготовки майбутніх викладачів професійного навчання засобами інформаційно-комунікаційних технологій в закладах вищої освіти. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. 2021. Вип. 13 (169). С. 119–124.
Тернавська Т. А. Формування пізнавальної діяльності студентів вищих навчальних закладів у процесі вивчення психологічних дисциплін: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.09. Кривий Ріг, 2009. 321 с.
Ягупов В. В. Комптентнісний підхід до підготовки фахівців у системі вищої освіти. Наукові записки: Педагогічні, психологічні науки та соціальна робота. Київ, 2007. Т. 71. С. 5–6.
Nolasco R. Conversation. Oxford University Press, 1996. 148 p.
Sheerin S. Self-Access. Oxford University Press, 1996. 200 p.