СУЧАСНІ ПІДХОДИ КОНЦЕПЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ: НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Ключові слова:
інклюзивна освіта нормативно-правова база, особливі потреби, медична модель, соціальна модельАнотація
Розглянуто поняття «інклюзія». Проаналізовано сутність і зміст існуючих підходів в організації інклюзивної освіти. Вказано основні тенденції оновлення правових, традиційних підходів до системи організації інклюзивної освіти. Визначено сутність інклюзивної освіти, принципи її організації. Розглянуто нормативно-правову базу відповідно до міжнародних договорів в галузі прав людини, реалізації та поширення моделі інклюзивного навчання дітей у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах. Показано роль і місце інклюзивної освіти в системі загальної освіти. Як складову такого середовища показано навчально-методичне забезпечення різних варіантів навчання дітей з особливими потребами в Україні.
Посилання
Колупаєва А. А. Інклюзивна освіта: реалії та перспективи: монографія. – К.: Самміт-Книга, 2009. – 272 с.
Концепции развития инклюзивного образования в Украине: наказ МОН Украины от 1 октября 2010 г. № 912. [Электронный ресурс] – Режим доступа: http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/9189/
Нормативно-правовая база инклюзивного обучения: материалы с официального сайта Министерства образования и науки Украины. [Электронный ресурс] – Режим доступа: www.mon.gov.ua/education/average 2009–2010–2011
Риезер Р.Медицинская и социальная модели инвалидности / Р. Риезер, В. Котов. – М.: РОООИ «Перспектива», 2000.
Таранченко О. М. Інклюзивна освіта: освіта дітей з особливими потребами / О. М. Татарченко, С. В. Литовченко // Позашкілля. Шкільний світ. – 2008 – № 3 (015). – С. 15–25.